انواع فایروال های لینوکس برای میزبانی وب

انواع فایروال های لینوکس برای میزبانی وب


استفاده از فایروال های لینوکس برای سرورها یک ضرورت است؛ زیرا تهدیدات امنیتی شبکه هرگز متوقف نمی‌شود. بدافزار ممکن است از طریق مجوزهای اتصال، برنامه‌ها و نرم‌افزار شما را فریب دهد و یک اتصال غیرمجاز برای نفوذ به شبکه ایجاد کند.

فایروال‌ها با مسدود کردن مجوزهای اتصال به اینترنت، نفوذ حملات امنیتی به سیستم کاربر را مسدود می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم در ارتباط با انواع فایروال های لینوکس برای میزبانی وب صحبت کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا به فایروال لینوکس نیاز دارید؟

داشتن فایروال برای سرورهای لینوکس به دلایلی مهم است. از فایروال می‌توانید برای سفارشی سازی سرور و کمک به تنظیم ترافیک ورودی و خروجی استفاده کنید. فایروال های لینوکس همچنین امکان اتصالات قانونی بین شبکه‌های داخلی و خارجی را فراهم می‌کنند.

اگر شما نیز اخیرا در جستجوی فایروال‌های مبتنی بر لینوکس بوده‌اید، اولین چیزی که احتمالا متوجه شده‌اید ازدیاد گزینه‌های در دسترس است. بنابراین، ممکن است در انتخاب گزینه‌‌ای که برای نیازهای شما مناسب است دچار تردید شده باشید. خوشبختانه، می‌توانید با در نظر گرفتن 6 مورد از بهترین فایروال‌ های لینوکس که در ادامه توضیح داده شده‌اند، گزینه‌های خود را محدود کرده و تصمیم خود را آسان‌تر کنید.

درصورت استفاده از خدمات کانفیگ سرور ارائه شده توسط مجموعه نوین کانفیگ ، بهترین و قدرتمندترین فایروال موجود برای شما بصورت کامل نصب و کانفیگ خواهد شد.

fir

معرفی 6 مورد از بهترین فایروال های لینوکس برای میزبانی وب

همانطور که گفتیم فایروال‌ها برای جلوگیری از حملات هکرها و ورود تروجان‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌شوند. این نرم افزار‌ها برای محافظت از سیستم ما در برابر ترافیک ناخواسته و دسترسی غیرمجاز طراحی شده‌اند.  سیستم امنیتی در سیستم عامل لینوکس به عنوان فایروال لینوکس شناخته می‌شود که بر ترافیک شبکه نظارت می‌کند.

از فایروال لینوکس می‌توان برای مسدود کردن دسترسی به آدرس‌های IP مختلف، زیر شبکه‌های خاص و پورت‌ها استفاده کرد. در ادامه به معرفی 6 مورد از بهترین فایروال ‌های لینوکس برای میزبانی وب می‌پردازیم.

1. IPTABLES

 IPTABLES یکی از محبوب‌ترین فایروال های لینوکس است که نه تنها یک رابط کاربری ساده و آسان ارائه می‌دهد، بلکه ترافیک ورودی و خروجی روی سرور شما را تنظیم می‌کند. این فایروال یک راه عالی برای افزودن امنیت به سرور شما به روشی است که 100٪ قابل تنظیم است.

فایروال  IPTABLES به طور پیش فرض روی اکثر توزیع‌های لینوکس نصب می‌شود و از امنیت بالایی برخوردار است. این فایروال ابزاری است که تمامی سیاست‌ها را در سطح لایه انتقال و به نوعی در لایه‌های پایین و بالای شبکه پیاده سازی می‌کند. اما محبوبیت اصلی این فایروال لینوکس، انعطاف پذیری قابل توجه آن در سطح لایه انتقال است.

فایروال لینوکس IPTABLES دارای زنجیره‌های اصلی مانندACCEPT، DROP، FORWARDو غیره است. که هر کدام از این زنجیره‌ها  نقش منحصر به فرد خود را دارند و به سیاست گذاری روی بسته‌ها کمک می‌کنند. البته از آنجایی که Iptable ها برای اجرا به امتیازات خاصی نیاز دارند، باید توسط کاربر root اجرا شوند.

ویژگی های فایروال IPTABLES

  • به اندازه کافی سبک است زیرا فقط هدر packet ( بسته ) را بررسی می‌کند.
  • شما می‌توانید قوانین را بر اساس نیاز خود اضافه/حذف یا تغییر دهید.
  • شمارنده‌های هر ردیف از قوانین فیلتر را فهرست/صفر کنید.
  • پشتیبان‌گیری و بازیابی فایل‌ها را ارائه می‌دهد.
IPTABLES

2.  فایروال PfSense

این فایروال لینوکس یک پلت فرم مسیریابی انعطاف‌پذیر است که می‌تواند هم به عنوان فایروال و هم به عنوان روتر استفاده شود. این ابزار از زمان انتشار تاکنون میلیون‌ها بار دانلود شده است و یکی از پرکاربردترین فایروال‌ها است. از ویژگی‌های مفید آن می‌توان به فیلتر بر اساس IP مبدا و مقصد، پروتکل IP، پورت مبدا و مقصد برای ترافیک TCP و UDP اشاره کرد.

همچنین امکان محدود کردن اتصالات همزمان در یک قانون وجود دارد. در این فایروال می‌توانید طیف وسیعی از ویژگی‌ها را بیابید که فقط در فایروال‌های تجاری گران قیمت یافت می‌شوند.

ویژگی های pfSense:

  • دارای رابط وب ارتقا یافته است.
  • می‌توان از آن به عنوان فایروال لینوکس، روتر، DHCP و سرور DNS استفاده کرد.
  • برای پیکربندی به عنوان نقطه دسترسی بی سیم و نقطه پایانی VPN
  • به کمک آن می‌توانید ترافیک را شکل دهید و اطلاعات لحظه‌ای درباره سرور دریافت کنید.
  •  تعادل بار خروجی و ورودی

3.  فایروال (CSF(Config Server Firewall

CSF  یکی از انواع فایروال های لینوکس رایگان است که برای توزیع‌های لینوکس و سرورهای مبتنی بر لینوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. رابط CSFدر کنترل پنل‌های محبوب لینوکس مانندCpanel ،Directadmin و Webmin یکپارچه شده است.

CSF قادر به تشخیص بسیاری از حملات مانند اسکن پورت، حملات SYN و حملات brute force است. اگر از یک کنترل پنل روی VPS لینوکس خود استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما فایروال لینوکس CSF است.

ویژگی‌های CSF:

  • می‌توانید هشدارهای ایمیل را پیکربندی کنید.
  • این گزینه را می‌توان با کنترل پنل‌های معروف مانند  cPanel، Direct Adminو Webmin ادغام کرد.
  •  فرآیندهای مشکوک و استفاده بیش از حد منابع را بوسیله هشدارهای ایمیل آشکار می‌کند.
  • دارای سیستم تشخیص نفوذ پیشرفته است.
  • می‌تواند از جعبه لینوکس محافظت کند.
  •  سوء استفاده از سرور را بررسی می‌کند.
  •  شروع، راه اندازی مجدد و توقف آن آسان است.

فایروال CSF یکی از بهترین فایروال های موجود برای سرور های لینوکس می باشد که در آکادمی سابین سرور دوره جامع CSF برای یادگیری نحوه استفاده از این فایروال آماده شده است و هم اکنون میتوانید با شرکت در این دوره بصورت کامل نحوه استفاده از این فایروال قدرتمند را فراگیرید.

Shorewall

4. Shorewall

Shorewall  یکی دیگر از فایروال‌های محبوب و منبع باز لینوکس است. این فایروال بر روی یک سیستم Netfilter در هسته لینوکس ساخته شده است و از ipv6 پشتیبانی می‌کند. اگر فایروال و نیازهای امنیتی شما به طور مکرر تغییر می‌کند، Shorewall ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

 جالب توجه است که فایروال Shorewall بر پایه Iptables است. با‌این‌حال، طراحی ساده‌تری دارد و سفارشی سازی بیشتری را ارائه میدهد. از طرف دیگر، رابط کاربری آن برای مبتدیان لینوکس چندان کاربر پسند نیست. بنابراین، اگر تازه شروع کرده‌اید، ممکن است بهترین گزینه فایروال برای شما نباشد.

ویژگی های Shorewall :

  • از ردیابی اتصال Netfilter برای فیلتر کردن بسته‌ها استفاده می‌کند.
  • از طیف گسترده‌ای از برنامه‌های روتر/دیوار آتش/دروازه پشتیبانی می‌کند.
  • دارای مدیریت متمرکز برای فایروال است.
  • دارای رابط کاربری گرافیکی با کنترل پنل وب مین است.
  •  از چندین ISP پشتیبانی می‌کند.
  • از پورت فورواردینگ پشتیبانی می‌کند.
  • از VPN استفاده می‌کند.

5. فایروال UFW

UFW ابزار فایروال پیش فرض برای سرورهای اوبونتو است. این ابزار اساسا برای کاهش پیچیدگی فایروال  Iptable طراحی شده است و آن را کاربر پسندتر می‌کند. فایروال UFW برای مبتدیان طراحی شده است و پیکربندی و ایجاد تغییرات مورد نیاز را آسان می‌کند.

اگر می‌خواهید از UFW به عنوان فایروال استفاده کنید، مهم‌ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که منحصرا برای استفاده در سیستم‌های Ubuntu ( Debian Base  (  طراحی شده است.

ویژگی‌های فایروال UFW :

  •  از ipv6 پشتیبانی می‌کند.
  • دارای گزینه‌های روشن / خاموش است.
  • دارای وضعیت مانیتور است.
  • چارچوب قابل توسعه‌ای دارد.
  • می‌توان آن را با برنامه‌های کاربردی ادغام کرد.
  • می‌توانید قوانین را با توجه به نیاز خود اضافه/حذف/تغییر دهید.

6. فایروال Bit Ninja

BitNinja یک ابزار امنیتی سرور با کاربری آسان است که قدرتمندترین مکانیسم‌های دفاعی را ترکیب می‌کند. نصب BitNinja بسیار آسان است و ماژول‌های مختلفی برای حملات سایبری ارائه می‌کند. این فایروال عملا نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد و قادر است از هر سروری در برابر طیف وسیعی از حملات سایبری محافظت کند.

BitNinja یک مجموعه نرم افزار امنیتی چند لایه با چندین ماژول است که برای شناسایی تهدیدها و مهار آنها ساخته شده است. این فایروال به طور مداوم ترافیک شبکه ورودی و خروجی شما را کنترل کرده و از سرورهای شما در برابر IP های مهاجم محافظت می‌کند. همچنین لیستی از میلیون‌ها آدرس مخرب و مشکوک جدید را جمع آوری می‌کند.

 BitNinja همچنین دارای یک ماژول اسکنر بدافزار برای شناسایی فایل‌های آلوده روی سرور و یک ماژول WAF برای جلوگیری از حملات ورودی مانند تزریق SQL، گنجاندن فایل‌های راه دور و محلی و سایر حملات است.  بیشتر توسعه دهندگان وب سایت، ارائه دهندگان میزبانی، آژانس دیجیتال و هر کسی که صاحب سرور است می‌تواند از این فایروال استفاده کند؛ زیرا یک راه‌حل امنیتی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است.

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال نرم افزار فایروال برای لینوکس هستید، گزینه‌های زیادی در دسترس است. نکته کلیدی انتخاب فایروالی است که با سطح راحتی و تجربه شما مطابقت داشته باشد. ما در این مقاله انواع فایروال های لینوکس را مورد بررسی قرار دادیم. با درک این مقاله می‌توانید سرور لینوکس خود را با  فایروال مناسب ایمن کنید.  به‌عنوان ‌مثال Iptables یک فایروال کامل و ایمن لینوکس است که می‌توانید در سرورهای لینوکس از آن استفاده کنید. اما اگر فکر می‌کنید که فایروال Iptables پیچیده است، می‌توانید از UFW در توزیع‌های مبتنی بر دبیان استفاده کنید. در‌صورتی‌که کنترل پنلی مانند cPanel دارید،CSF بهترین فایروالی است که می‌توانید استفاده کنید.

اگر نیازمند مشاوره برای استفاده از بهترین نوع فایروال برروی سرور خود هستید و یاز نیاز به مشاوره تخصصی در رابطه با انتخاب سرور مناسب نیاز خود دارید میتوانید از خدمات مشاوره در خرید سرور ، نوین کانفیگ استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *